Friday, September 15, 2006

عن الحلة

من فضلك انظر برة الحلة
ياا نفسي ف عربية فيراري
نفسي ف لاب توب
نفسي ابقي مدير شركة وعندي سكرتيرة فرعة بميكرو جيب(عشان حرية الحركة طبعا)ويكون اسمها ماهيتااب
نفسي ف شقة ع النيل افرشها علي مزاجيي
نفسي اسافر لندن وبرشلونة وباغيي باريس ياعني
نفسي أتعلم روسي
نفسي اقرا 100 عام من العزلة
نفسي اتخن شوية اااه والله
نفسي اغير الموبايل العتيق بتاعي
نفسي اشوف فيلم بيوتيفل مايند
عايز اروح اودي مقاسات النضارة للراجل بقي بدل ما كل شويىة اروح اكشف تاني
نفسي اروح اسكن ف الرحاااب الطرق جوة مناسبة اوي للفيراري
ياااا كنت عاوز اكلم الواد عبدة ف التليفون ............واحشني
الخ.....الخ..................
دايما عنصر الزمن وكلمة امتي مش موجودة ف القاموس الدريمي اصل لو بقي لة زمن بقي حدث ياعني حقيقة ما بقاش حلم
لا يا واد فليسوف
المهم شيء ظريف اوي وملعبك لو دخلنا مع بعض جوة الحلة هنلاقي
:
1
بالنسبة للاب توب حاليا كان عندي كمبروتر وفص ملح وداب من كام شهر ودلوقتي بقعد ادون ف سيبر
بالنسبة للفيراري كل الي كان عندي عربية فيات 128 واخويا عمل بيها حادثة وصلحناها وبعناها
ممممم اية تاني اااااه الشركة اساسا عملت كام انتر فيو أخرهم ف اسكندرية وياعني بيقولولي هنتصل بحضرتك بس تقريبا كدة الشبكة بتسقط مع اني فودافوز ياعني

اما التخن المشكلة اني عاجبني شكلي كدة حقيقي والله لكن بردة عايز اتخن شوية لية؟ مش عارف يمكن عشان ماينفعش اتخن اساسا؟ يمكن
بالنسبة لعبدة لا لا بجد هتصل بيك يا وااد انتظرني
بس مش عارف كل ما تيجي علي بالي اتصل بيك يا اما الاقي الساعة 2 باليل يت اما الاقي التليفون مشغول يا اما الاقيني ع الق4هوة مش ف البيت اساسا
دلوقتي بقي تحبة تبقو بردة الحلة ول جوة الحلة؟
طبعا برة الحلة بس في حاجة مهمة لازم اقولهالكم
لو انت جوة الحلة أفضل قول ليه؟
هتفضل ف الظل مع نفسك أكيد ما فيش حد هيقولك يا كخة ياللي ماعندكش لاب توب ولا يا ايحة ياللي ما عندكش فيراري..........عادي ياعني هتبقي عايش وسط اشياء منطقية
إنما برة الحلة حاجة من تلاتة أوبشن
يا اما تبقي حرامي عشان تحقق بعضهم
يا اما تبقي واهم وبتحلم وخلاص
يا إما تبقي غبي ومش بتعرف تخطط لمستقبلك
أزمتي بقي لا دة ولا دة انا لا برة الحلبة ولا جوة الحلة أنا تحت الحلة
ملحوظة هامة:أنا اتفضحت اتفضحت رسمي ياعني

12 comments:

شغف said...

تعرف ياد يا شبابيك
ينفع تاج جاااااااامد جدااااااااا

أنا هأرد عليه قريب بعد ما أتوجه

تاج الحلة

بس ما فيهاش حتة لحمة و لا صباعين محشي؟

تعرف
أؤيدك جداااااا كمان في حتة : " أنا عايز أتخن " دي

أنا كمان كده

و المشكلة اني برضه عاجبني شكلي كده

يلا
بلا هم

syzef said...

علي فكره بقي انا كنت بحسبه تاج من الاول واكتشفت دلوقتي غير كده
اما بالنسبه لموضوع التخن ده فمين سمعكم
بص طبعا الشركه بالسكرتيره بالميكرو جيب اهم علشان حرية الحركه طبعا

سلامـــــــــــــه said...

ولا يهمك يابني
بلافيراري بلا تعب قلب
الفيراري سهله انها تيجي بس المشكله ان البزين بيغلي
وبعدين الموبايل بتاعك شغال والله يعني متفكرش تغيره احسن يزعل وميشتغلش
وهي مين ماهيتاب دي
..............
ياعم سيبك بلا دوشه
...............
اقولك..افتح الحله وزود الميه ومتنساش المرقه
حصها علي النار لمده سته وتلاتين يوم
افتحها وهتلاقي كل حاجه تمام
ومتنساش تتغطي وانت نايم
.............
اقولك سلام احسن
............
دمت بود

21arestoo said...

بص يا عمنا
كل اللي اقدر اعملهولك
100 عام من العزلة
ولو عاوز ماركيز نفسه اجيبهولك
والله يا باشا لو بايدي كنت عملتلك كل اللي نفسك فيه
ولا اقولك خليك تحت الحلة احسن

غادة الكاميليا said...

ده كل الحبايب هنا بقى
ماشي يا بتاع الحله واحد عايز يغير موبايله علشان مش عاجبه طب لو هتبيعه قولي اصلي عايزة اغير بتاعي اللي اتسرق
متنساش يمكن اقابلك بين باغي وتايلاند
ثانيا ياريت تخليك بره الحله اصل الجو خنقه اصلا والحلل مبيركبش فيها مكيفات نركبه للفيات أحسن
أنا لهلوبه ماشي هبقى أقولك لهلوبه دي ايه وهاخد منك تعويض طبعا

كمنجاتي said...

ومن يومين كان نفسك تاخد تأجيل من الجيش

شوف يا أخى الدنيا
البنى أدم دا مفترى لما ربنا يديلو يقولك نفسى فى سكرتيره بميكروجيب

طب أطلب حاجه عليها القيمه دا حتى الرجلين منظر مايسرش

توهة said...

عادة الكتاب الروس بيقولوا الكلمه دى
فى البدايه بتكون حاجه حزينه لكن لما بتنتشر بين الناس بستأنسوا بيها وفى النهايه بتضحكهم اوى

كروان

هوميروس said...

واحشني يابن الايه
علي فكرة انت برده كل ما تيجي علي بالي اتصل بيك نفس الحكاية بتحصل معايا بس يلا مقابلة النقابة كانت لذيذة واحسن من الاتصالات بس انا مستني اتصالك ..... كده برده تنساني جوه الحلة ماشي ياعم انا موافق بس اذا كانت ماهيتاب والعربيه الفيررررراري دي موجوده-والنبي ابقي قلي اسمها ده بيتنطق ازاي يمكن احطها جوة الحلة بتاعتي-
تعرف انا اول مرة اخد بالي ان كل المدونين نفسهم يتخنوا وانا منهم برده بس طبعا استثني عوليس بعد السفر

هوميروس said...

طبعا كده كل الناس عرفوا ان اسمي عبده يلا مش نشكلة مفيش حد غريب

shababik said...

كل سنة وانتم طيبين يا جماعة ورمضان كريم
وسوري ع التاخير

شغف:وأنا مستني التاج دة يا ست شغف يلا بس بسرعة........
سزيف:يا سلااام يا خويا؟
عموما انا ياابني لازم اوضح لية الميكرو جيب احسن حد يفهمني غلط ولا ايه؟

سلامة:ههههههه انت شايف كدة ياعني طيب يا باشا اجرب

كليووو:أنا اااه الحمد لله تمااااااااااام وانتي؟


أريستوو:بس بس كفاية انا هعيط خلاص

لهلوبة:هتقابليني بين باغي وتايلاند طب لو سمحتي اخر الكوبري شمال بقي عشان منتهش من بعض
لا لا زعلتيني خالص ع الموبايل بتاعك بس بيني وبينك ما ينفعش ابيع موبايلي ابدا اصل بيني وبينك كدة من غير ما حد يسمع عامل علية سكور هايل ف games
لهلوبة مش عاجباكي طيب يا لهلوبة

كمانجة:بسم الله الله اكبر اية الناس دي؟
وبعدين ما تعلق انت علي حاجة تانية عليها القيمة من وجهة نظرك اشمعني ياعني الميكرو جيب اللي لفت نظرك من دون البوست كله


0كروان:عندك حق يا ابنتي
ما انا بردة متربي ف الريف الروسي شارب منهم
وانتي عاملة اية دلوقتييي؟

هوميروس:بقولك ايه انت اللي شردت نفسك انا مليش دعوة وبعدين عبدة عبدة ميني ا ابني انا معرفكش
تانيا مييين قالك اني عايز اتخن دة انا بقيت بدخل م الباب بالعافية ان شاء الله اتصل بيك يا
يا هوميروس
وشكرا

shimaa said...

ana brdo nfsy fe car w laptop w nfsy at3lm italy w asfar Rome w nfsy ab2a profesional translator w nfsy a5s shwya w nfsy aklm re7ab ama tw7shny w ml2esh els3a 3 elfgr w al2eha fe elbeet w nfsy w nfsy

bs ana b2a mosh 3rfa mok3y feen mn el7la blzbt elsra7a..post 7lw 2wii w f3ln 2tfd7t 3la saf7at elblogs w 2lbt elmwag3

shababik said...

شيماء ما اقدرتش اجمع كلامك كلة انا جمعت الفقرة الاولي كويس جدا انما الي ف الاخر صعبة شوية لكن ياعني كويس اني لاقي حد بجد متفق معايا وعايش نفس المفارقة المدهشة بين الواقع واللي بنعيشو والحاجات اللي بنفكر انها ممكن تكون ولا لأ
ويارب تخسي يا ب زي ما انتي عايزة وتبقي زيي كدة.هههههه
ميرسي كتير ع الزيارة ومنورة