Thursday, September 07, 2006

تعليق علي الدوائر

يعنيني أكثر من الأضلاع ذاتها .إقتران الأضلاع
النقصان ... الإبتعاد....... الإحتمال
يا حكيم الحكايات تمر بطيئة النهايات تأتي في غير موعدها وأنا أرحل دوما ف الأسر وللأسر
وما ادراك بالسرعة أيها الكائن البطيء؟!!ز
ما دام يخيفك منظر النهايات فاصنع اذن نهاية من تصميمك
أصنعها ف الخيال؟
كما صنعتك ف الخيال
آآآآآآآه النهايات نهايات ف الحقيقةأم أشباه نهايات تختبيء خلفها الحقيقة؟؟!!!!!!!!ؤ
دعك من مهاتراتك الهزيلة وأنصاف أشيائك أيهاالشقي
ولا يغرك فرط النقصان بنزق الإكتمال وإعلم أن من لم يكتمل قد إكتمل بالفعل
يا حكيم ما عاد يفزعني الإبتعاد بقدر ما يثيرني دهشة إحتمالي له
صديقي لا يغرك كثيرا براعة االإكتمال أو وجع الإبتعاد
فلربما في تلك اللحظة مررت في ذاكرة شخص رأيته مرة واحدة
وربما يفتقدك صديق آخر في مكان مالم تسعفة تلك اللحظة بالذات
وربما تنام علي ذكري وجهك الشبحي فتاة رومانسية رأتك بين قطارين في يوم وساعة كنت تفكرأانت مليا في شخص لا تمر بباله أبدا
كم أشتاق إليك يا حكيم لا تبتعد عني تانية ولا تترك لي فرصة الإبتعاد عنك . فالوقت دوما يدهمني
حسنا صديقي إذا كنت لا تهفو لهذا الحديث فأنا أحتفظ لك بدائرة كبيرة من دوائرك ف الذاكرة
صديقي:إطعن بهذا الخنجر شخصا لاتعرفه
ثم إجلس وتمتع بقهوتك السادة,جمّع كتبك التي لا تقرأها ابدا,بعضا من الموسيقي الليلية
رتب همومك,راجع ذكرياتك جيدا,إستلقي وحدك ونااااااام

5 comments:

أجدع واحد في الشارع said...

والله انت عندك حق
مش عارف اقولك ايه

غادة الكاميليا said...

جمّع كتبك التي لا تقرأها ابدا,بعضا من الموسيقي الليلية
رتب همومك,راجع ذكرياتك جيدا,إستلقي وحدك ونااااااام
....................
تعرف أنا بدأت أنسى معنى النوم
اما اشوف الطريقه دي يمكن تنفع
حلوة أوي حتة رتب همومك دي
اقولك بس بلاش تتغر
عبقري والله
بس رجاء بالله عليك تنفذه
بلاش تكتب احمر انا اساسا بكره النظارات ونظري على قدي بلاش أحمر

21arestoo said...

النبي ياعم الحج تسمع كلام غادة
وبلاش احمر
ولا ازرق كمان
وانت عامل ايه دلوقتييي؟

توهة said...

اقولك ايه
عندما تصل الى حواف التيهة والحيره فلتعلم انك فى بؤرة التركيز
عندما لاتكتمل النهايه فلتدرك انها مكتمله ولكن عقلك الصغير لا يمكنه ادراكها
تصدق ممكن
زى بالظبط التفكير فيما وراء الكون اشبه باللعب مع الغيب
ممكن اكون بعدت عن اللى تقصده بس احيانا بتكون فوق العاده وشغل حكما
وسعيده يادنيا سعيده
كروان

shababik said...

إبن الشارع:أأقولك أنا ميرسي ع التواجد
كاميليا:طيب يا ستي أي خدمة وبعدين غرور ايه يا شيخة أستغفر الله مش ممكن طبعا اتغر لأني مغرور من زمااان ما انتي عارفة هههههههه
لا بجد ميرسي جدا جدا ع المجاملة التحفة دي علي راسي والله زي أبو تريكة كدة
أريستووو:
\طيب يا عم لا احمر ولا ازرق أقفل المدونةياعني م الاخر أفضل ولا ايه؟
وبعدبن انا تمااااااام كدة أوكي
كروان:
عجبني جدا تعليقك دة هوة مش موضوع غيب بالضبط هوة بس الجزء الغير مدرك من الكون اللي ما تقدرش الحواس بتاعتنا تلقطة ف لحظات معينة
منورانيييي