Friday, March 10, 2006

بمبي

بمبي
هية يلا يا اصحاب بينا نفرح بينا نمرح هيية يلا ف احلي ليلة فيها شجر الحب يطرح.
فاكرين الاغنية دي.؟
زمااااااااان.......اطفال.......سذج ياعني
ومالها السذاجة؟وحشة؟
عيب؟دة حتي يبقي عيب ابيض نضيف مش زي عيوب الايام دي
زمان يااة علي زمان كنت لما بتعيط تلاقي شيكولاتة من هنا وبمبوني من هنا ودبدوب شيك من هنا وكام واحد وواحدة بيدادو,اما دلوقتي تبكي لوحدك-اااة ما انت بقيت كبير-ولا حد يعبرك.
زمااان عمرك ما سمعت اغنية وقلت يا بتفكرني بصاحبي اللي خانني ولا حبيبتي اللي سابتني لانك ما كنتش تعرف معني صاحبي ولا كلمة حبيبتي بتعني اية ف المعجم.
زمااان عمرك ما ذاكرت وحاولت تنجح وفشلت ولا جربت تكتب مدونة زي دي كدة وطلعت ضعيفةزي عنيك اللي بتضعف وشعرك اللي بيصلع.
فاكر الكورة البلاستيك والعجلة اللي بتطلع ف الصيف بس فاكر الصيف والشتا كنت بعرف انام بالليل بعد ما العب بالعجلة اللي بتطلع ساعات بالليل...دلوقتي بيطلعلي م الليل عفاريت راكبة عجل....
ياااااااااااااا
كبرت يا ابو حميد وفهمت وعقلت وبقيت شقي شوية اكتر
بس شقي شايل ذكريات سذاجتة ف كل حتة
ياااااااا الكلام الكبير بدا يظهر اهوها طيب
مش عارف لية لما كنت طفل كنت اشوف الناس كلها حلوة ولذيذة وابتسامتها زي عين الشمس واسعة.
تفتكرو لو رجعت ساذج تاني اشوفهم كدة بردة؟طب تفتكرو لو رجعت ساذج هشوفهم كدة الاول ولا هيقولو عليا عبيط الاول؟
ياا تعبت اوي نفسي ارجع عبيط
تيجو نقللب ف شوية السذاجة اللي فينا وندهن بيها وشنا شوية ف وقت واحد.....ونكمل.....ونشوف شكل الحياة اية؟
بمبي؟
ااااااااااة يمكن!
يمسيك بالخير يا منير

5 comments:

هوميروس said...

عيب؟دة حتي يبقي عيب ابيض نضيف مش زي عيوب الايام دي

والله والعفريت اللي جواك بدا يطلع عسل يا ابو حميد بس ليه بتفكرتي بالشعر

Hany Mihanny said...

والله ما قصرة
::::::::::::

ماشى الطريق said...

حنعمل أيه يا عم سسنة الحياة

shababik said...

هوميروس:بس عسل مر يا ميروس
انا:اولا اهلا بيك في الف ليلة بس بتقول اية؟
ماشي الطريق:ااااة هي الحياة
ماشي يا طريق.

mariamagdolen said...

بشوف فيك نفسىوبجد بعيش فى احساسك بس ارجوك حاول تلاقى نفسك عشنان انا اقدربس الاقيك