Thursday, March 01, 2007

عن أكتر من الف ليلة وليلة

أنثي1
.......هي مين بقي يا عم؟
بتعدي عليكي علي فكرة م الشارع
ممممم
هتشاوّري عليهاا؟
لاااااء
هقولك سر أصل.......
إنتي أول..................., ما جيتي كنتي دبلانة أوي
ألف مبرووووووك
نورا.......نورا........مالك؟ إنتي بتعيطي؟!!
لأن إنتو أكتر ناس حبتهم ف حياتى
.............................
....................ز
............
بفكر إنك بتجيلي أكتر من مرة وتقوليلي ياا إنت لسة مدمن عمرو دياب يا محمد ولسة بتعمل شعرك زيه علي طول وأضحك أوي وأقولك لأ خلااص بطلت مش عشان كبرت وعقلت لكن علشان شعري طيرر ههههههه إحنا بقالنا كام سنة أهو بيغيرو يا نورا
هتهزري طبعا زي كل مرة وتقوليلي أخباار اااه اية بس مش هبتسم المرة دي لكن هقولك ااااه زي اااه زي ااه التالتة
يااااكل ما بتطول المسافة والزمن ويكبر كمية الغموض عن الاتنين كل ما توحشيني اكتر ويوحشني اكتر..............ز
..................
فلاش أمامي:يااااا عارفة؟ كل ما الوقت بيعدي بتأكد إنك مش بس بني آدمة حساسة جدا وجميلة جدا بس
لكن أنا مش عارف اصلا إنتي كنتي موجودة إزاااي؟
عارفة يا نورا لو كانو الملايكة بيخلفو ملايكة بردة؟ كنت رحت سألت فين أراضيكي الايام دي وجيت خطبت بنتك!!!!!!!ز
بس للأسف.الملايكة مش بيتجوزو أصلا!و
النهاية تأتي علي حين غفلة
النهاية يا سيدتي فقط زاد الغافلين والعابرين والتائهين
اأنثي2
سألني فقلتلو كلهم طيبين أوي وحلوين أوي معايا خصوصا محمد
ميرسي جدا يا جميل دة من زوقك
لا بجد إنت حد طيب اوي
.........
آآآه بس مش عارف أأقولها إزاي ما بشفهاش كتير
مممم طب ما توصي واحدة تقولها
؟
صمت وابتسامة تبدو زكية
فلاش أمامي:
تقول لمين اصلا,أنا كنت بحبك إنت يا غبية
محمد عايز آخد رايك ف حاجة؟
أنا؟
...........................
...................
هوة انا قلت لك مبروووووك؟
ههههههههه هههههههههه هههههه
فلاش أمامي:
هوة انا قلت لك حاجة اصلا؟
النهاية يا سيدتي شيخ اعمي كالحب تماما
أنثي3
؟ دة كل ما تشوفني تضحك إفصلي شوية يا بنتي
محماااااد تعالي يا إبني
إزيك يا جميل إية الشياكة دى؟
أحلي إبتسامة شفتها ف حياتي تقريبا
فلاش امامي:هههههههه يا سلاام ع المفارقة
لا بس الدبلة كانت بتلمع أوي آآآه أصلها جدبدة!!!!!!
ز
شهر زااد
4:
إنت رومانسي؟
أنا؟ لا لا مش رومانسي انا
مممم أنا بقول كدة بردة
ههههههه
ههههههه
فلاش أمامي:كنت بصيت ف عنيها اكتر شوية يلا
دايما مش بتسمعيني كويس وأنا بقولك إن النهايات لغة لا تفاضلية ودايما كنتي بتسقطي ف الرياضيات
ودايما كنت مستمتع مش عشان بتسقطي ف الرياضيات
ولا لأني كنت بسقط ف الرياضيات بردة لكن لأنك كنتي معتقدة اننا احنا اللي بنفصل النهاية دايما
نهايات:.ا
:
نهاية خيالية جدا
ا:
سنبقي معا للأبد
نهاية هندية
سنموت سويا
نهاية تقليدية جدا
فراق نمطي جدا إفساحا لبدء حكاية أخري ذات نهاية تقليدية ايضا
دايما مجبورين ع النهاية التقليدية ا
أو يمكن شايفنها لغه مثالية للإستمرار
أنا بقي شخصيا مستمتع جدا بنهاية تيتانيك شايفها أكتر رومانسية ونعومة
كان لابد أن يموت أحدنا فقط كي تجد الحكاية فرصة للتعبير عن الشجن الحيادي والألم الحيادي لتخلق أسطورة بطليها يتسمون بالشفافية والشباب الدائم
هوة ما شفهاش وهي عجوزة أبدا وهيّ بردة ما شفتوش إلا وهو شاب دايما
إية رأيك يا شهر زااد
؟
..........شهر زاااااااااااااااااد:
بيتهيألي جه الوقت بقي عشان تنجحي ف الرياضيات!!!!!! ى
.

8 comments:

كائن العزلة الكئيب said...

أعتقد أن مثل هذه الأعمال تحتاج أن تقرأ من على صفحات كتاب أحسن بس أن شايف حاجات حلوة زى النهايات الكتير المقترحة -أظن أنها كذلك
و كل سنةو أنت طيب يا أصيل

عين ضيقة said...

عودا حميدا

النهايات المقترحة انا مش مقتنعة بيها

انا أصلا بكره النهايات

بس البوست كويس على الرغم من انه شويه غريب

بس

آه ما تبقاش تغيب قوى كده تانى يادكتور

سلام

كرانيش said...

حمد الله عالسلامه يا محمد
بالنسبه للبوست
ميفهمهوش غير حد حافظك جدا
وعارف كل خباياك واسرارك
ومظنش الحد ده موجود غير جواك انت
بس النص الغامض ده احنا اتعودنا عليه منك
متغيبش تانى بالله عليك

21arestoo said...

اخيرا
كابتن ماجد عاد اليكم من جديد

قولي صحيح
البوست دا انا قرينه قبل كدا
صح؟
اه صح
وقبا رايي فيه كمان
صح؟
مش عارف
بس اكيد صح
وصبح صبح يا عم الحج

توهة said...

ايه ده هو انت لسه عايش بس على غير العاده ميت

بص يا إبنى الكاتب بيبقى جواه حاجات ملخبطه كتير ومتدافعه ورا بعضها كلها

وظيفة القلم ايه ينظم الموضوع بدل ما تدخل القارئ معك فى المتهاهات دى
بصراحه انا مستفدش حاجه من البوست ده غير حتة النهايات


بقلك ايه نام احسن
ههههههههههههههه



تحياااتى

كائن العزلة الكئيب said...

ايه الاشتغالات دى يا يابنى انا مخى على قدى هو انا قعدت على جهاز كمبيوتر و الة الزمن

shababik said...

اريستوو توهة
كائن العزلة عين ضيقةكرانيش
ميرسي ليكم كلكم ع السوال وعلي قوة التحمل

shababik said...

كائن العزلة:لنا لقاءء ان شاء الله

عين ضيقة:ميغسي
بس مس فاهم يعني اية غريب دي طب كويس مجاملة صارخة وعرفناها ومتاكدين
انما يعني اية غيب عليا يعني ولا علي الكتابة ولا ع المدونة؟
عايزك تستفيضي ف التعليق ما يهمكيس دة احنا هناك مش بنعرف نوقفك عن الكلام
وش واحد مطلع لسانه

كرانيش:ممممممم طيب يا ست كرانيش
اريستووو:صح الصح دا بريزيدون دي ماشي يا عم بس ما تقولو تاني عشان نسيته صح؟
توهة:بعد دة كلة تحياتي يا سلاااام
طيب تصبحي علي خير
كائن العزلة:سلامة مخك يا باشا انا بردة شم عارف بصراحة اية اللي انا عاملة دة