Sunday, August 20, 2006

تااااااج

هل انت راض عن مدونتك شكلا وموضوعا؟

شكلا بينهيالي اللون الازرق بحبة اوي وشكلها البسيطدة بردة بستريح له موضوعا مش عارف بصراحة بس كل اللي انا حاسة من الناس اللي بتعلق عندي ان المدونة كئيبة موووت فهحاول ان شاء الله شوية خفة ياعني مع اني مش عارف والله
هل تعلم اسرتك الصغيرة بأمر مدونتك؟
والله ما فاكر جبت لحد سيرة بالصدفة ولا لا بس عموما هما مش فاضيين أوي للنت بصفة عامة وعادي بالنسبة لي انا حابب كدة كمان

هل تجد حرجا في ان تخبر صديقا عن مدونتك ؟
لا أبدا لية لأ زي ما ساعات بخلي اصحابي يقرولي أعمال بس لو عندهم ولو استعداد طفيف للتلقي ياعني
هل تعتبرها امرا خاص؟
ممممم بيتهيالي كدة
هل تسبب المدونات بتغير ايجابي لافكارك؟اعطني مثال ف حالة نعم.؟
مش فاهم بصراحة تغيير إيجابي بلااش سيرة التغيير والنبي عشان بنرفزني بس عموما وسيلة تواصل وتبادل للافكار اكتر منا بتاع م اللي بتقول علية دة خصوصا مع ناس تحس انهم سوري ياعني معقدين نفساويا زيك بس باساليب مختلفة
يهل تكتفي بفتح صفحات من يعقبوك بردود ف مدونتك ام تسع لاكتشاف المزيد؟
لاطبعا اكيد بقلب كتير ف مدونات ههه دة لو اكتفيت بالناس اللي بيعلقو عندي مش هدخل مدونات اساسا بس انا بداوم علي دخول كمدونات لناس بعتقد ان عمرها هي ما مرت علي مدونتي قبل كدة أساسا بس ساعات كتير بكسل اعلق بصراحة سوري
ماذا يعني لك عدد الزوار ...هل تهتم بوضعه؟
طبعا يا باشا دة جمهوري دة انا عايش بالجمهور دةهههههههههههه هوة بصراحة بفكر انزلة عندي عشان اعرف مين غلبة الشيطان وعدي علي مدونتي وهوة ماشي ف امان الله

هل حاولت تخيل شكل اصدقائك المدونين؟
حاولت لأ تخيلت بالعافية اااه مش فزورة بس الناس اللي بداوم علي قراية مدوناتهم أكيد بيبقي في شكل شبحي كدة مش محدد ياعني ياعني مثلا زرياب كنت متخيل له صورة كدة عامة لما شفتة اتفاجئت جت الحقيقة مختلفة شوية بس حلوة طبعا يا باشا التنين حلوين
هل ترى فائدة حقيقية للتدوين:؟
اكيد انت بتقابل ناس زي ما قلت شبهك بتعرف تتكلم أو تسمع حاجات صعب انك تلم بيها من اصحابك برة او اي عالم تاني ع الاقل بالكم الفظيع دة

هل تشعر ان مجتمع المدونين مجتمع منفصل عن العالم المحيط بك ام متفاعل مع احداثه؟
بص هوة في وفي بصراحة بس معظم الناس اللي بتكتب حتي حاجات بعيدة عن مشاكل المجتمع سياسية او اقتصادية او كدة بحس بردة انهم نتاج للي بيحصل حوالينا بشكل مختلف
هل يزعجك وجود نقد ف مدونتك ام تعتبره ظاهرة صحية؟
لا أبدا بس يكون ف حدود اللياقة بس مش اكتر

تخاف من بعض المدونات السياسية وتتحاشها؟ هل صدمك اعتقال بعض المدونين؟
أخاف يا باشا مش بخاف غير من اللي خالقنب ي هههههه حاااسب هوة مش موضوع صدمني هوة اصلا معروف ياعني كل شىء مبين
اكيد دايقني لان بحس انهم اصحابي وجيراني ف العالم المثير دة
هل فكرت بمصير مدونتك حال وفاتك؟
واديها لواحد صاحبي اوي وهيكون علي سري جدا لا يفتح الا اذا كدة ياعني اية نظام الافلام العربي اللي انا بعملة دة
آخيا ساتر يا رب بصراحة مجاش علي بالي خالص الموضوع دة الشر برة وبعيد بس انا هفكر اكتب الباس ورد ف ورقو واحطها ف جواب ر سؤال : تحب تسمع أغنية إيه- بلاش صيغة آمال فهمى دى - ما الاغنية التى تحب وضع اللينك الخاص بها فى مدونتك؟
مممم هي بتختلف حسب البوست والحالة المزاجية بس انا قتيل حاجة اسمها احمد منيب ومحمد منير
اكتب اسماء خمسة تمرر ليهم الدور
أي حد يمر ع التدوينة دي وحابب يعمل التاج يا ريت ما يتاخرش عشان حابب اعرف رأي بقيت المدونين ف الموضوع وعموما مش لاقي اسامي معينة حااس ان الكل اتبت لة وبيشرع فية ياعني بس باكد علي شغفف شغف تاكيد لفظي ولو هوميروس حبيبي ما كانش هوة الي بعت لي اصلا كنت مررت لة علي طول
وانت عامل اية دلوقتيييي؟

6 comments:

Lasto-adri *Blue* said...

انا؟؟

تمام الحمد لله

ردودك ظريفة ع الموضوع

غادة الكاميليا said...

إيه الرواقه دي ربنا يزيدك

21arestoo said...

وانت عامل ايه دلوقتييي
؟

توهة said...

برده مشلتش الاغنيه الشريره دى وكمان كاتب بالاحمر على الازرق لااااا انت حالتك مستعصيه روح لدكتور يابنى مش كده خطر قوى كده

ملحوظه ليك على الجنب كده انت اساسا متفتكرش حاجه خالص كويس انك بتفتكر اسمك ربنا يكون فى عونك بقى مش فاكر انت قلت لحد ولا لأ
تؤ تؤ تؤ

فانتازياااااااااااااا

shababik said...

لست أدري:ميرسي يا ستي انتي أظرف وخطوة عزيزة


كاميليا:يا رب وانتي كمان

أرستو:أنا؟ انا مكعبل ف عوامة مش عارف اطلع منها مساء العسل

فانتازياا:ألا ألا؟ يا بنتي انا وعدتك اني هخلي الاعنية وانا ما بخلفش وعدي وبعدين الملاحظة الي علي جنب ليييييييييييييه؟ ما انا اسمي علاء عمرى ما انساه اية المشكلة ياعني؟!

توهة said...

اااه وماله ... ماشى يا سى علاء ربنا كان فى العون

فانتازيااااااا